Yaratıcı Zeka Kullanımı ve Gelişimi Eğitimi Modülleri

Yaratıcı Zeka Kullanımı ve Gelişimi Eğitimi Modül 1

Bugünün dünyasında inovasyonun ne kadar önem kazandığı biliniyor. Ama bazen yeni fikirler üretmek için yola çıksak da bir türlü o kıvılcım çakmıyor. Bu yüzden bir araya geleceğiz. Eskimiş, alışılmış, bilinenlerin yerine yeniden düşüneceğiz.

1. Hafta
Torrance Yaratıcı Zeka testi uygulaması Figural Test A

2. Hafta
Oyun alanı
Düşüncelerimizi kalıplarından çıkaralım.

3 Hafta
Fikir üretme; aklına gelen ilk fikre takılıp kalma her zaman daha iyisi vardır.
Fikir esnetme; fikirlerini çoğaltmaktan korkma, bazen sonuncusu en iyi fikirdir

4. Hafta
Orjinallik: Farklı açıdan bakabilme, varolanın dışına çıkabilme.
Tabiatın ritmi nedir? Ritim dışına çıkanlar; uyumsuzlar neler? Neden varlar?

Yaratıcı Zeka Kullanımı ve Gelişimi Eğitimi Modül 2

İçinde bulunduğumuz dünya bizi kalıplara sokar, ön yargılarımızı korur ve besler. Üstelik bizi; bu durumun doğamızda olduğuna inandır. Kalıplar iki doğrultuda eğilim gösterir: genelleştirme ve özelleştirme. Her iki durum da yaratıcılığımızı öldürür. Şimdi kalıpları kırma vakti geldi. Eğitimimizin 2. Modülünde yaratıcılığın kökenine doğru birlikte bir yolculuğa çıkacağız.

1. Hafta
Oyun alanı
Torrance Yaratıcı Zeka testi uygulaması Figural Test B

2. Hafta
Sterotiplerin Özellikleri
Sterotiplerle ön yargılar arasındaki ilişkiler

3 Hafta
Yaratıcı zekanın dört temel tipi:
Sezgisel
Yenilikçi
Hayal gücüne dayalı
Esinlendirici

4. Hafta
Yaratıcı Görselleştirme; algı yönetimi ve arketipler

Yaratıcı Zeka Kullanımı ve Gelişimi Eğitimi Modül 3

Yaratıcılık; doğuştan gelen bir özellik, bir yetenek… Hepimizin içinde var. Ortaya çıkarmamız ona nasıl ulaşacağımızı, onu nasıl kullanacağımızı ve nasıl geliştireceğimizi bilmemiz gerekiyor.

1. Hafta
Zenginleştirme sözel

2. Hafta
Zenginleştirme şekilsel

3. Hafta
Hikayeyi yeniden oluşturma

4. Hafta
Hikaye tamamlama

Yaratıcı Zekanın Gücü ve eğilimleri Modül 4

1. Hafta
Bir nesne yaratmanın ötesine geçebilme

2. Hafta
Sıradışı uyumlar, sıradan olandan amaçlı bir şekilde farklı bir bakış açısı yaratmak

3. Hafta
Reklamların dili

4. Hafta
Bilinçaltı mesajlar